UVsocietat

Noves maneres d'acostar-se al patrimoni: Tecnologia, patrimoni i difusió

16 Nov 10:00 AM - 17 Nov 20:00 PM @ Centre Cultural Mario Monreal

UNIVERSITAT DE TARDOR DE SAGUNT (VII EDICIÓ)

Noves maneres d'acostar-se al patrimoni:Tecnologia, patrimoni i difusió

UNIVERSITATS ESTACIONALS

Dijous 16 i divendres 17 de novembre, de 10.00 a 20.30 hores Centre Cultural Mario Monreal – Carrer Roma, 9 (Sagunt)

DIJOUS 16 DE NOVEMBRE

• 10.00 h. Inauguració.
  • Darío Moreno Lerga, alcalde de Sagunt.
  • M. Dolores Pitarch, delegada de la Rectora.
  • Representant de la Diputació de València.
  • Representant de Caixa Popular.
  • Ana M. Quesada, presidenta del Consell Assessor de Patrimoni de la Humanitat. Ajuntament de Sagunt.
  • Miguel Requena Jiménez, coordinador de la jornada (UV).

11.00 h. Ponència: Descobrir el patrimoni a través de l'àudio: el podcast. Sergi Pitarch Garrido, periodista i director de cinema.

12.00 h. Cafè.

12.30 h. Experiència immersiva: 3D LiDAR: Fuig de l'erupció del Vesuvi'. Llorenç Alapont Martín, arqueòleg i director del projecte Investigant l'arqueologia de la mort a Pompeia.

16.30 h. Ponència: Aplicacions de realitat virtual i realitat augmentada per a l'àmbit de patrimoni cultural. L'exemple de la Casa Batlló de Barcelona. Jesús Gimeno Sancho, PDI de l'Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (IRTIC-UV).

18.00 h. Ponència: Et sembla que parlem de la IA? Emilio Soria Olivas, catedràtic d'Enginyeria Electrònica (UV).

19:00 h. Ponència: Videomapatge: una eina per a la motivació cultural. Mónica Sánchez de Francisco, Universitat Europea de Madrid. Fernando Sáez Olivares, Vanguardias Sonoras.

DIVENDRES 17 DE NOVEMBRE

10.00 h. Ponència: Patrimoni natural i xarxes socials: Joves pel Riu Palància. Ana Camarasa Belmonte, catedràtica de Geografia Física (UV).

11.15 h. Ponència: Projectes internacionals TIC+SSH. Visualització i interrelació de dades de patrimoni cultural. Cristina Portalés Ricart i Javier Sevilla Peris, Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (IRTIC-UV).

12.30 h. Ponència: 525 anys en 360?: viatge virtual per l'edifici històric de la Universitat de València. Adrián Bustos Paz i Jonathan Mariano Tomás, enginyers multimèdia de la Unitat Web i Màrqueting (UV).

16.30 h. Ponència: Obrim finestres al passat. Tecnologia aplicada al patrimoni cultural. Néstor F. Marqués, 3D Stoa - Patrimonio y Tecnología.

17.30 h. Ponència: Escaneig, impressió 3D i realitat augmentada/virtual de patrimoni arqueològic. Toni Iborra Torres, IT3D Group.

18.30 h. Ponència: El patrimoni cultural de Sagunt: perspectives lúdiques. Carlos Alberto Precioso Estiguin, secretari tècnic del Consell Sectorial de Patrimoni de la Humanitat. Ajuntament de Sagunt.

20.00 h. Cloenda.

Ester Alba Pagán, vicerectora de Cultura i Societat (UV).

UNIVERSIDAD DE OTOÑO DE SAGUNTO (VII EDICIÓN)

Nuevas formas de aproximarse al patrimonio: Tecnología, patrimonio y difusión

UNIVERSIDADES ESTACIONALES

Jueves 16 y Viernes 17 de noviembre de 10:00 a 20:00 horas Centro Cultural Mario Monreal – Calle Roma, 9 (Sagunto)

JUEVES 16 DE NOVIEMBRE

• 10:00 h. Inauguración
  • Darío Moreno Lerga -Alcalde de Sagunt.
  • Mª Dolores Pitarch, Delegada de la Rectora.
  • Representante Diputació de València.
  • Representante de Caixa Popular.
  • Ana Mª Quesada, Presidenta Consejo Asesor de Patrimonio de la Humanidad. Ajuntament de Sagunt.
  • Miguel Requena Jiménez -Coordinador da la jornada (UV).

11:00 h. Ponencia: Descubriendo el patrimonio a través del audio: el podcast. Sergi Pitarch Garrido, periodista y director de cine.

12:00 h. Café.

12:30 h. Experiencia inmersiva: 3D LiDAR: ¡Huye de la erupción del Vesubio'. Llorenç Alapont Martín, arqueólogo y director del proyecto Investigando la arqueología de la muerte en Pompeya.

16:30 Ponencia: Aplicaciones de Realidad Virtual y Realidad Aumentada para el ámbito de patrimonio cultural. El ejemplo de la Casa Batlló de Barcelona. Jesús Gimeno Sancho, PDI del Instituto de Robótica y Tecnologías de la Información y la Comunicación (IRTIC-UV).

18.00h. Ponencia: ¿Te parece hablemos de la IA? Emilio Soria Olivas, catedrático de Ingeniería Electrónica (UV).

19:00h Ponencia: VideoMapping: una herramienta para la motivación cultural. Mónica Sánchez de Francisco, Universidad Europea de Madrid Fernando Sáez Olivares, Vanguardias Sonoras

VIERNES 17 DE NOVIEMBRE

10:00 h. Ponencia: Patrimonio natural y redes sociales: ‘Joves pel Riu Palància’. Ana Camarasa Belmonte, catedrática de Geografía Física (UV).

11:15 h. Ponencia: Proyectos internacionales TIC+SSH. Visualización e interrelación de datos de patrimonio cultural. Cristina Portalés Ricart y Javier Sevilla Peris, Instituto de Robótica y Tecnologías de la Información y la Comunicación (IRTIC-UV).

12:30 h. Ponencia: 525 años en 360?: viaje virtual por el edificio histórico de la Universitat de València. Adrián Bustos Paz y Jonathan Mariano Tomás, ingenieros multimedia de la Unitat Web y Marketing (UV).

16:30 h. Ponencia: “Abriendo ventanas al pasado. Tecnología aplicada al patrimonio cultural”. Néstor F. Marqués, 3D Stoa - Patrimonio y tecnología.

17.30 h. Ponencia: “Escaneo, impresión 3D y realidad aumentada/virtual de patrimonio arqueológico’. Toni Iborra Torres, IT3D Group.

18.30 h. Ponencia: “El patrimonio cultural de Sagunto: perspectivas lúdicas’ Carlos Alberto Precioso Estiguin, secretario técnico del Consejo Sectorial de Patrimonio de la Humanidad. Ajuntament de Sagunt.

20:00 h. Clausura

Ester Alba Pagán, vicerrectora de Cultura i Societat (UV).

Organitzen:

• Universitat de València
  • Ajuntament de Sagunt

Col·laboren:

• Diputació de Valencia
  • Caixa Popular

Coordina:

• Miquel Requena Jiménez, professor de la Facultat de Geografia i Historia (UV).

Contacto UVsocietat