POLIRÍTMIA

Carraixet

11 Jul 22:00 PM - 23:30 PM @ Plaça de l'Ajuntament de València

Espectacle musical amb sonoritats mediterrànies que fluctuen entre la tradició i la modernitat. Alhora les arrels àrabs i gregues emergeixen sota l’influx de la València del segle XXI. Escenificació a càrrec de dones instrumentistes i acaronades pels versos més encisadors de les nostres poetes.

Carraixet naix d’una rondalla a Tavernes Blanques (l’Horta Nord) el 1972. El director de l’esmentada formació, Lleonard Giner i Mur, rep la proposta d’un dels components –Rafa Arnal, activista en la clandestinitat a les acaballes de la dictadura franquista– de començar a cantar en valencià. En aquell moment –sense ser-ne conscients– el grup havia pujat al primer graó de la Nova Cançó al País Valencià.

Des dels inicis, Carraixet recull la música popular de les nostres comarques, i hi incorpora nous ritmes i peces de creació pròpia. D’aquesta manera, defineix i recorre el camí d’una simbiosi músico-reivindicativa que serà durant tota la seua vida el seu ADN artístic. El moment més dur per a la família i per al grup és la pèrdua del pare i de l’ànima de Carraixet, Lleonard, l’any 2005. El dolor i la tristesa no són pas impediments perquè, a partir d’ací Mari, Eva, Miry i Vanessa agafen l’encàrrec del pare i continuen el projecte que els hi havia dissenyat.

Actualment són cinc dones, cantants i instrumentistes. Al 2018 s’hi incorpora Carme, filla de Mari. Una tercera generació que anticipa l’avenir musical de la família. És Carraixet, nascut per a la resistència. És oposició amb fermesa a la censura, prohibicions, insults, agressions, atemptats, a la mort del pare, al masclisme encara viu als escenaris, a les promeses d’una esquerra falsa... format per a combatre amb la veu les desigualtats, i aprenent cada dia de la conjuntura.

FITXA ARTÍSTICA

• Vanessa Giner Roig (flauta travessera i veu)
  • Miryam Giner Roig (clarinet i veu)
  • Eva Giner Roig (saxo tenor i veu)