POLIRÍTMIA

Oscar Antolí Quartet

10 Jul 20:00 PM - 21:15 PM @ Plaça de l'Ajuntament de València

Inspirat en la història i les cultures de la Mediterrània, el quartet encapçalat pel músic Oscar Antolí interpreta composicions originals amb l'objectiu de reconstruir un pont perdut entre la música de les seues costes orientals i occidentals. Procedents de diferents llocs d'Europa i d'una àmplia gamma de gèneres musicals, els músics d’aquest grup creen un so per evocar imatges i records de persones, vides i mons llunyans, sent al mateix temps una música melancòlica i eufòrica.

Com el mateix nom ens deixa entreveure, el seu primer àlbum, “Penínsulas”, ens transporta en un viatge melòdic per tres penínsules de la Mediterrània (Ibèria, els Balcans i Anatòlia). Aquest disc destaca pel seu eclecticisme ja que el ventall d’estils que presenta reivindica la riquesa d’unes cultures musicals aparentment diferents, però que, tot i barrejant-les com toca, convergeixen en unes arrels comunes. “Penínsulas” és, en el fons, una proposta de retrobada. En aquests temps convulsos en què per tot arreu se’ns recalquen els perills migratoris, les incompatibilitats culturals i les fòbies religioses, aquest projecte aposta per recuperar una identitat compartida que, si més no, a l’àmbit musical, ens permet confraternitzar.

FITXA ARTÍSTICA

• Carlos Ronda (percussió)
  • Marko Ferlan (baix elèctric)
  • Rainer Maria Nero (guitarra)