POLIRÍTMIA

Aljub

05 Jul 22:00 PM - 23:30 PM @ Plaça de l'Ajuntament de València

Celebrant vint anys de trajectòria, Aljub presenta el nou disc “Cor de magrana”, com una fruita madura i badada, plena de grans i llavors que donen pas al naixement de nous arbres. És així com la música tradicional valenciana conforma el cor d'Aljub i la seua sement és sembrada per al renaixement de melodies ja cantades, que ara creixen en altres contextos i en altres temps. En aquest concert especial, al Festival Polirítmia, compartiran escenari amb diversos artistes convidats.

Nascut l'any 2002, i capitanejat per Joansa Maravilla, per Aljub han passat nombrosos músics que han deixat la seua empremta artística i personal en cadascun dels cinc treballs discogràfics publicats fins ara: “Escarbant en la memòria” (Cambra Records, 2004), “Portes” (Picap, 2010), “En minúscules” (Autoeditat, 2012), “De les restes dels naufragis” (Lacasacalba, 2019) i “Afluències” (Picap, 2009), junt amb el grup Krama.

Arran de ser seleccionats al circuit de música folk de l'Institut de la Joventut (INJUVE 2003), van emprendre una gira per festivals de folk com ara el de Cartagena, Segovia i Getxo. L’any vinent representarien a l'INJUVE dins del circuit europeu de folk, actuant a Irlanda i Itàlia. El programa Discópolis, de RNE-3, els va triar per a representar a l'estat espanyol al Festival de Ràdios Europees de Forde (Noruega). Des d'aleshores, Aljub ha seguit realitzant desenes de concerts en diversos festivals d’àmbit estatal.

FITXA ARTÍSTICA

• Andrés Belmonte (nais i flautes)
  • Ales Cesarini (contrabaix)
  • David Gadea (percussions)