POLIRÍTMIA

Carles Dénia

03 Jul 22:00 PM - 23:30 PM @ Plaça de l'Ajuntament de València

Amb motiu del desè aniversari del seu llançament, Carles Dénia reedita en un nou format i so el disc “El paradís de les paraules”, espectacle interpretat en molt poques ocasions als escenaris, i que, junt amb “Cant espiritual”, és el seu projecte més personal, premiat i reconegut per la crítica. Una joia encara per descobrir que poques ciutats han tingut el privilegi de veure i escoltar en directe.

L’artista gandià posa veu i música als exquisits versos —adaptats de l'àrab al valencià per Josep Piera— dels poetes andalusins que van viure als actuals territoris valencians. Aquests poetes “valencians” dels segles IX al XIII són clàssics de la literatura que encara s’estudien als països de llengua àrab. Són els nostres clàssics abans dels nostres clàssics (March, Martorell, Roiç de Corella, Isabel de Villena...) i que el públic valencià quasi desconeix. Formen part de la nostra història, d’una cultura que vam ignorar i oblidar després de la conquesta de Jaume I.

L’àlbum va ser guardonat amb el premi Ovidi al Millor Disc i als Millors Arranjaments el 2011, i com a Millor Disc Folk de 2011 per la Revista Sons de la Mediterrània. A més, ha estat considerat com un dels millors discs de la dècada per la Revista Enderrock.

Carles Dénia ha sorprès la crítica i el públic per la seua qualitat expressiva i musical. Procedent del jazz, ha aconseguit renovar les diverses fórmules de la música mediterrània. Va estudiar al Departament de Jazz del Royal Conservatory of The Hague (Països Baixos) i ha recorregut mig món amb diverses formacions. Cantant, compositor, guitarrista, arranjador i productor, desplega sense complexos el seu ric univers musical, fruit de les nombroses influències de les quals beu (especialment les músiques tradicionals) i, alhora, es distància per a crear un estil propi i inconfusible, creant temes personalíssims d'una bellesa captivadora. Els seus espectacles no deixen indiferent ningú i omplin l'escenari d'una calidesa inoblidable. Amb els seus discs “Tan alta com va la lluna”, “El paradís de les paraules”, “L’home insomne” i “Cant espiritual” ha aconseguit nombrosos premis i elogis de la crítica.

FITXA ARTÍSTICA

• Carles Dénia (veu, guitarra, composició i direcció musical)
  • Aleix Tobias (percussions i cors)
  • Dario Barroso (guitarra, guitarra eléctrica, llaüt i cors)