Centre de Gandia - Universitat de València

Curs: La història també la fan les dones

15 Feb 09:30 AM - 17 Feb 14:30 PM @ Centre Internacional de Gandia

Aquest curs forma part de la programació de la UNIVERSITAT D'HIVERN. HORARI: del 15 al 17 de febrer de 09.30 a 12h. Aquest curs pretén rescatar la història d’Espanya, des de la perspectiva femenina, i posar damunt la taula la importància de l’element femení a l’hora de conformar la nostra història. Els continguts estarien emmarcats dintre una sèrie de nuclis temàtics que tindria com a protagonista a una dona o sèrie de dones, a les acaballes del segle XIX i tot el segle XX. Estudiarem a Emilia Pardo Bazan, Clara Campoamor-Victoria Kent i Federica Montseny. També s'analitzarà el període de la dictadura franquista a través de les figures de Pilar Primo de Rivera i Maria Moliner. Per tractar La Transició democràtica comptarem amb la participació de Cristina Almeid, una de les protagonistes de la Transició espanyola.

L'activitat serà retransmesa i gravada per al seu arxiu i possible difusió en repositoris web i/o xarxes socials de la Universitat de València i de la Fundació General.

Este curso forma parte de la programación de la UNIVERSIDAD de INVIERNO. HORARIO: del 15 al 17 de febrero de 09.30 a 12h. Este curso pretende rescatar la historia de España, desde la perspectiva femenina, y poner encima la mesa la importancia del elemento femenino en la hora de conformar nuestra historia. Los contenidos estarían enmarcados dentro una serie de núcleos temáticos que tendríancomo protagonista a una mujer o serie de mujeres, a finales del siglo XIX y todo el siglo XX. Estudiaremos a Emilia Pardo Bazan, Clara Campoamor-Victoria Kent y Federica Montseny. También se analizará el periodo de la dictadura franquista a través de las figuras de Pilar Primo de Rivera i Maria Moliner. Para tratar La Transición democrática contaremos con la participación de Cristina Almeida, una de las protagonistas de la Transición española.

La actividad será retransmitida y grabada para su archivo y posible difusión en repositorios web y/o redes sociales de la Universitat de València y de la Fundación General.

Curs: La història també la fan les dones

Centre de Gandia - Universitat de València