Eva Romero Quartet Eva Romero, veu Amadeo Moscardó, piano Cesar Cortés, contrabaix Tico Porcar, bateria
Les dones van haver de superar molts obstacles quan van tractar d’introduir-se en el món del jazz. A causa del masclisme imperant, els locals de jazz no entenien la seua intromissió i la societat veia malament que dones i homes es barrejaren als clubs nocturns. En arribar l’era del swing als anys 30 comencen a sorgir orquestres femenines, sobretot durant la Segona Guerra Mundial, perquè molts instrumentistes masculins foren reclutats per l’exèrcit. Així van nàixer orquestres com l’Ina Ray Hutton and Her Melodears Orchestra. La conquista de la dona en el jazz, però, va ser que algunes d’elles aconseguiren introduir-se en grups masculins, com la pianista Mary Lou Williams, que va arranjar composicions i va tocar amb figures com Duke Ellington. Per a aquest projecte de recuperació històrica, Eva Romero interpreta un repertori format per temes compostos per aquelles dones que van obrir el camí a la resta i que tenim el deure de restituir.
Las mujeres tuvieron que superar muchos obstáculos cuando trataron de introducirse en el mundo del jazz. A causa del machismo imperante, los locales de jazz no entendían su intromisión y la sociedad veía mal que mujeres y hombres se mezclaran en los clubes nocturnos. Al llegar la era del swing en los 30 empiezan a surgir orquestas femeninas, sobre todo durante la Segunda Guerra Mundial, porque muchos instrumentistas masculinos fueron reclutados por el ejército. Así nacieron orquestas como la Ina Ray Hutton and Her Melodears Orchestra. La conquista de la mujer en el jazz, no obstante, fue que algunas de ellas consiguieron introducirse en grupos masculinos, como la pianista Mary Lou Williams, que arregló composiciones y tocó con figuras como Duke Ellington. Para este proyecto de recuperación histórica, Eva Romero interpreta un repertorio formado por temas compuestos por aquellas mujeres que abrieron el camino al resto y que tenemos el deber de restituir.
Condicions de la reserva / Condiciones reserva
Les entrades es poden adquirir a aquesta plataforma On-line / Las entradas pueden adquirirse a través de este sistema online de reservas
Una vegada realitzada la reserva vos arribarà un missatge amb el tiquet que vos demanaran en el moment d'accedir a la sala / Una vez realizada la reserva os llegará un mensaje con el tiquet que os pedirán para acceder a la sala.
Les localitats no son numerades (màxim 5 per reserva) / Las localidades no son numeradas (máximo 5 por reserva).