Observatori Cultural UV

MACROFESTIVALS I ALTERNATIVES A LA SANTFERMINITZACIÓ DE LA MÚSICA

24 Oct 18:00 PM - 20:30 PM @ Sala Palmireno | Facultat de Geografia e Historia de la Universitat de València.

Gratuita

Dijous 24 d'octubre, a les 18.00 hores

Sala Palmireno | Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València

Conferència de Nando Cruz, periodista musical.

Tot i la seua innegable popularitat, el model actual de macrofestivals sembla que està relegant l'experiència musical a un segon pla. Aquests esdeveniments massius han evolucionat fins a esdevenir autèntiques plataformes multifuncionals, tot fusionant en un sol lloc estadis, sales de concerts, fires, festes, centres de convencions, mercats ambulants o gimnasos. Mouen milions d'euros, són un imant per al turisme i funcionen com a llançadora per a noves propostes musicals. Des de la seua feina com a periodista musical, Nando Cruz ens alerta del creixement compulsiu d'aquests megaesdeveniments, les conseqüències dels quals ja comencen a entreveure’s. Els macrofestivals també s'han transformat en una oportunitat per a saquejar el públic, explotar els treballadors i exprimir la capacitat d'acollida de les ciutats on es fan.

L’ORGANITZA

HI COL·LABORA

Facultat de Geografia i Història | Cultura als Campus

TÉ EL SUPORT DE

Ajuntament de València. Caixa Popular

Mès informació: www.uv.es/observatoricultural

MACROFESTIVALES Y ALTERNATIVAS A LA SANFERMINIZACIÓN DE LA MÚSICA

Jueves 24 de octubre a las 18:00 horas.

Conferencia de Nando Cruz, periodista musical

A pesar de su innegable popularidad, el modelo actual de macrofestivales parece estar relegando la experiencia musical a un segundo plano. Estos eventos masivos han evolucionado hasta convertirse en auténticas plataformas multifuncionales, fusionando en un solo espacio a estadios, salas de conciertos, ferias, fiestas, centros de convenciones, mercadillos o gimnasios. Mueven millones de euros, son un imán para el turismo y funcionan como lanzadera para nuevas propuestas musicales. Desde su trabajo como periodista musical, Nando Cruz nos alerta del crecimiento compulsivo de estos megaeventos cuyas consecuencias ya empiezan a asomarse. Los macrofestivales también se han transformado en una oportunidad para saquear al público, explotar a los trabajadores y exprimir la capacidad de acogida de las ciudades donde se realizan.

ORGANIZA

COLABORA