La novel·la "Arcis" i els àngels músics de la Catedral de València (Alumni Comparteix)

24 Apr 18:00 PM - 19:00 PM @ Blasco Ibañez, 28

Dimecres, 24 d'abril Horari: 18:00 a 19:00 h Lloc: Facultat de Geografia i Història - Sala de Juntes (ala esquerra de l'edifici, Planta 1a) Llengua: valencià

La Catedral de València va començar a construir-se l'any 1262 en estil gòtic i després d'un devastador incendi en la Capella Major en 1469 es va perdre tota la decoració de l'absis i les pintures murals de la seva volta. Després de diferents intents de restauració, no seria fins a la intervenció de Don Rodrigo de Borja, futur Papa Alexandre VI, quan es van presentar diferents candidats i entre ells seran finalment Francesco Pagano i Paolo de San Leocadio els triats. En el contracte, els artistes es comprometien a pintar al fresc un àngel en cadascun dels entrepans de les ménsules de la volta gòtica del presbiteri. El temps per a acabar l'obra eren sis anys.

En el segle XVII amb la col·locació dels marbres i adorns barrocs van desaparèixer les pintures de l'absis, però els àngels de la volta van ser ocultats per una nova cúpula que arrencava uns 80 centímetres per sota de l'anterior del segle XIII. En 2004 a raiz de la restauració de la cúpula barroca duta a terme per la Fundació "La llum de les imatges" van aparèixer els primers dels 10 grans àngels en un magnífic estat de conservació. Estudiosos en la matèria assenyalen que els àngels músics que avui veiem són només una petita part dels frescos renaixentistes que decoren tots els murs de la Capella Major i que continuen ocults darrere de l'obra barroca del segle XVII.

Eva Ruano Corral és llicenciada en Filologia Romànica per la Universitat de València i forma part de la Comunitat AlumniUV, encara que porta més de vint anys acudint a cursos d'història medieval i documentant-se sobre el segle XV. Ha estat precisament la seva passió per aquest moment històric i el desig de donar-lo a conèixer, la qual cosa la va portar a escriure aquesta novel·la. Que tant els habitants de la ciutat com els forans, vegin València com l'esplèndida ciutat que és, amb una història sempre fascinant.

Miércoles, 24 de abril Horario: 18:00 a 19:00 h Lugar: Facultat de Geografia i Història - Sala de Juntas (ala izquierda del edificio, Planta 1ª) Lengua: valenciano

La Catedral de Valencia comenzó a construirse en el año 1262 en estilo gótico y tras un devastador incendio en la Capilla Mayor en 1469 se perdió toda la decoración del ábside y las pinturas murales de su bóveda. Tras diferentes intentos de restauración, no sería hasta la intervención de Don Rodrigo de Borja, futuro Papa Alejandro VI, cuando se presentaron diferentes candidatos y entre ellos seran finalmente Francesco Pagano y Paolo de San Leocadio los elegidos. En el contrato, los artistas se comprometían a pintar al fresco un ángel en cada uno de los entrepaños de los canecillos de la bóveda gótica del presbiterio. El tiempo para terminar la obra eran seis años.

En el siglo XVII con la colocación de los mármoles y adornos barrocos desaparecieron las pinturas del ábside, pero los ángeles de la bóveda fueron ocultados por una nueva cúpula que arrancaba unos 80 centímetros por debajo de la anterior del siglo XIII. En 2004 a raiz de la restauración de la cúpula barroca llevada a cabo por la Fundación "La luz de las imágenes" aparecieron los primeros de los 10 grandes ángeles en un magnífico estado de conservación. Estudiosos en la materia señalan que los ángeles músicos que hoy vemos son sólo una pequeña parte de los frescos renacentistas que decoran todos los muros de la Capilla Mayor y que siguen ocultos detrás de la obra barroca del siglo XVII.

Eva Ruano Corral es licenciada en Filología Románica por la Universitat de València y forma parte de la Comunidad AlumniUV, aunque lleva más de veinte años acudiendo a cursos de historia medieval y documentándose sobre el siglo XV. Ha sido precisamente su pasión por este momento histórico y el deseo de darlo a conocer, lo que la llevó a escribir esta novela. Que tanto los habitantes de la ciudad como los foráneos, vean Valencia como la espléndida ciudad que es, con una historia siempre fascinante.