Observatori Cultural UV

06 Feb 18:00 PM - 20:30 PM @ Aula Magna del Centre Cultural La Nau UV

El Observatori Cultural de la Universitat de València presenta:

'LECCIONES DESDE LA EXPERIENCIA: LA GESTIÓN CULTURAL ANTE LOS RETOS ACTUALES'

Martes 6 de febrero de 2024, 18:00 horas.

Aula Magna del Centre Cultural UV

INTERVIENEN:

José Ayelo Pérez, director de KAKV-Villena. Miembro de Gestió Cultural.

Amparo Puig Falcó, gestora cultural y productora de Artes escénicas. Técnica en Gestión Cultural de la Generalitat Valenciana (jubilada).

Alicia Garijo, directora del Teatre Arniches y del festival FRESCA! de Alicante. Delegada Territorial del Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

José María Bullón, técnico de cultura del Ajuntament d'Almussafes (desde 1986) y presidente de GESTIÓ CULTURAL, Associació Valenciana de Professionals de la Cultura.

Francesc Tamarit, exdirector de L'Etno, Museu Valenciá d'Etnologia.

MODERA:

Raúl Abeledo Sanchis, cap responsable de iniciativas del Observatori Cultural UV

A lo largo de las 4 últimas décadas, las gestoras y gestores culturales se han consolidado como figuras clave para el desarrollo del sector cultural. De forma paralela, hemos asistido al aumento natural y progresivo de ofertas de formación académica en Gestión Cultural. Ante la indiscutible pertinencia de su rol en el ciclo cultural productivo y la profesionalización de este, parece oportuno preguntarse sobre las herramientas que están siendo necesarias para llevar a cabo este trabajo en las circunstancias actuales. De acuerdo con los últimos estudios[1], las competencias digitales, el conocimiento del territorio o la cuestión sobre el género aparecen como prioritarias, dejando atrás las vinculadas con la dimensión económica de la actividad que lideraron los planes de estudio a principios del 2000. En este contexto, invitamos a hacer una reflexión crítica sobre este tema a gestoras y gestores culturales con una vasta experiencia y que, desde diferentes roles, son quienes forjaron el carácter profesional que la gestión cultural tiene hoy.

[1] González Rueda, Antonio & Ortega-Nuere, Cristina. (2019). Perfil del gestor cultural municipal.

L'Observatori Cultural de la Universitat de València presenta:

'LLIÇONS DES DE L’EXPERIÈNCIA: LA GESTIÓ CULTURAL DAVANT ELS REPTES ACTUALS'

Dimarts 6 de febrer de 2024, 18.00 hores.

Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV

INTERVINENTS:

José Ayelo Pérez, director de KAKV-Villena. Membre de Gestió Cultural.

Amparo Puig Falcó, gestora cultural i productora d’Arts Escèniques. Tècnica en gestió cultural de la Generalitat Valenciana (jubilada)

Alicia Garijo, directora del Teatre Arniches i del festival FRESCA! D’Alacant. Delegada territorial de l’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

José María Bullón, tècnic de cultura de l’Ajuntament d’Almussafes (des de 1986) i president de Gestió Cultural. Associació Valenciana de Professionals de la Cultura.

Francesc Tamarit, exdirector de l’Etno, Museu Valencià d’Etnologia.

MODERADOR

Raúl Abeledo Sanchis, cap responsable d’iniciatives de l’Observatori Cultural UV

Al llarg de les 4 últimes dècades, les gestores i gestors culturals s’han consolidat com a figures clau per al desenvolupament del sector cultural. Paral·lelament, hem assistit a l’augment natural i progressiu d’ofertes de formació acadèmica en gestió cultural. Davant la indiscutible pertinència del seu rol en el cicle cultural productiu i la professionalització d’aquest, sembla oportú preguntar-se sobre les eines que són necessàries per a dur a terme aquest treball en les circumstàncies actuals. D’acord amb els últims estudis[1], les competències digitals, el coneixement del territori o la qüestió sobre el gènere apareixen com a prioritàries, deixant darrere les vinculades amb la dimensió econòmica de l’activitat que van liderar els plans d’estudis a la primeria del 2000. En aquest context, convidem a fer una reflexió crítica sobre aquest tema a gestores i gestors culturals amb una vasta experiència i que, des de diferents rols, són els que van forjar el caràcter professional que la gestió cultural té avui.

Observatori Cultural de la Universitat de València

Contacto Observatori Cultural UV