Observatori Cultural UV

QUÈ PODEM ESPERAR DE L'ACTUAL BOOM DE LLEIS CULTURALS?

20 Apr 18:00 PM - 20:30 PM @ Lanauuv

L’Observatori Cultural de la UV presenta

QUÈ PODEM ESPERAR DE L’ACTUAL BOOM DE LLEIS CULTURALS?

Dijous, 20 d’abril, a les 18 h Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV

Intervenen:

Jesús Prieto de Pedro, catedràtic emèrit de Dret Administratiu, vicepresident de la Fundación Gabeiras para el Derecho y la Cultura.

Tony R. Murphy , doctor en Sociologia de la Cultura i CEO de Culturalink.

Presenta i modera: Raúl Abeledo, director acadèmic de l’Observatori Cultural UV.

En les últimes tres legislatures s’han aprovat diverses normatives d’interès per al sector cultural i creatiu. Aquesta proliferació legislativa comporta el complex desafiament de la implementació: Què garanteix la Llei foral de drets culturals de Navarra? Com es posen en pràctica les regles contingudes en la Llei de comunicació audiovisual? Funciona la categorització de béns culturals proposada per la Llei de patrimoni cultural basc? N’hi ha prou amb l’Estatut de l’artista per a protegir els treballadors i treballadores de la cultura? Per a què serveix el nou sistema públic de cultura de Canàries? Per mitjà d’un diàleg entre dos experts en polítiques culturals i dret de la cultura buscarem respostes i mirarem de conèixer l’envergadura del repte que aquestes lleis suposen a escala autonòmica i estatal.

Sessió presencial a l’Aula Magna, Centre Cultural La Nau.

Inscripció necessària i gratuïta en https://events.fundacio.es/o/35

Més informació en www.uv.es/observatoricultural

El Observatori Cultural de la UV presenta:

¿QUÉ PODEMOS ESPERAR DEL ACTUAL BOOM DE LEYES CULTURALES?

Jueves 20 de abril, 18:00 horas Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV

Intervienen:

Jesús Prieto de Pedro. Catedrático Emérito de Derecho Administrativo, vicepresidente de la Fundación Gabeiras para el Derecho y la Cultura.

Tony R. Murphy. Doctor en Sociología de la Cultura y CEO de Culturalink.

Presenta y modera: Raúl Abeledo. Director académico Observatori Cultural UV.

En las últimas tres legislaturas se han aprobado diversas normativas de interés para el sector cultural y creativo. Esta proliferación legislativa, trae consigo el complejo desafío de la implementación: ¿Qué garantiza la Ley Foral de Derechos Culturales de Navarra? ¿Cómo se ponen en práctica las reglas contenidas en la Ley de Comunicación Audiovisual? ¿Funciona la categorización de bienes culturales propuesta por la Ley de Patrimonio Cultural Vasco? ¿Es suficiente el Estatuto del Artista para proteger a los trabajadores y trabajadoras de la cultura? ¿Para qué sirve el nuevo Sistema Público de Cultura de Canarias? A través de un diálogo entre dos expertos en políticas culturales y derecho de la cultura buscaremos respuestas y procuraremos conocer la envergadura del reto que estas leyes suponen a nivel autonómico y estatal.

Sesión presencial en el Aula Magna, Centre Cultural La Nau.

Inscripción necesaria y gratuita: https://events.fundacio.es/o/35

Más información: www.uv.es/observatoricultural

QUÈ PODEM ESPERAR DE L'ACTUAL BOOM DE LLEIS CULTURALS?

Observatori Cultural de la Universitat de València

Contacto Observatori Cultural UV