El mandala en la experiencia de Carl Gustav Jung (Alumni Comparteix)

15 Nov 18:00 PM - 19:00 PM @ Av. Blasco Ibañez, 21

Dimecres, 15 de novembre de 18:00 a 19:00 hores. Imprescindible inscripció prèvia. S'ha d'acudir 10' abans de l'inici de l'activitat al Saló de Graus de la Facultat de Psicologia (Avgda. Blasco Ibàñez, 21) L'activitat es realitzarà en castellà. La conferència serà gravada per a pujar-la a la web d'AlumniUV i es podrà difundir en xarxes socials de la Fundació General.

El mandala és àmpliament conegut sobretot com una bella imatge que la gent acoloreix i a la qual atribueix un efecte benèfic sobre l'estat d'ànim, però el sentit del mandala com a imatge simbòlica va molt més allà. El psiquiatre i psicòleg Carl Gustav Jung va descobrir com la imatge del mandala apareixia tant en els seus somnis com en els dels seus pacients, alhora que aquests la dibuixaven de manera espontània en determinats moments del seu procés terapèutic. Portat per l'interès de conèixer millor aquest símbol, va dedicar dotze anys a investigar-lo i el que va descobrir el va ajudar a establir les bases de la Psicologia Analítica. En aquesta conferència un dels objectius és que el mandala sigui conegut pel gran públic en el seu significat més psicològic alhora que donar a conèixer com es va desenvolupar aquest descobriment a través de l'experiència i els estudis que Jung va anar realitzant sobre si mateix i sobre els dibuixos dels seus pacients al llarg de diverses dècades. La conferència anirà acompanyada de diapositives de diversos d'aquests dibuixos de mandales

Maria Mora Viñas és membre de la Comunitat Alumni i és Llicenciada en Filologia Romànica i Llicenciada en Psicologia per la Universitat de València. Professora de Secundària i Batxillerat especialitat Inglés exercint en diversos instituts de la Província de València. Posteriorment habilitada com a Psicopedagoga. Màster en Psicologia Analítica per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Analista Junguiana per la Societat Espanyola de Psicologia Analítica i la IAAP (Associació Internacional de Psicologia Analítica. Ha publicat dos llibres de psicologia analítica: El Càncer: un acostament simbòlic, en editorial Fata morgana (2028) i Introducció a la Psicologia del Mandala, en editorial Bubok.(2022)

Miércoles, 15 de noviembre de 18:00 a 19:00 horas. Imprescindible inscripción previa. Se debe acudir 10' antes del inicio de la actividad al Salón de Grados de la Facultat de Psicología (Av. Blasco Ibáñez, 21). La actividad se realizará en castellano. La conferencia será grabada para subirla a la web de AlumniUV y se podrá difundir en redes sociales de la Fundación General.

El mandala es ampliamente conocido sobre todo como una hermosa imagen que la gente colorea y a la que atribuye un efecto benéfico sobre el estado de animo, pero el sentido del mandala como imagen simbólica va mucho más allá. El psiquiatra y psicólogo Carl Gustav Jung descubrió cómo la imagen del mandala aparecía tanto en sus sueños como en los de sus pacientes, a la vez que éstos la dibujaban de forma espontánea en determinados momentos de su proceso terapéutico. Llevado por el interés de conocer mejor este símbolo, dedicó doce años a investigarlo y lo que descubrió le ayudó a sentar las bases de la Psicología Analítica. En esta conferencia uno de los objetivos es que el mandala sea conocido por el gran público en su significado más psicológico a la vez que dar a conocer cómo se desarrolló este descubrimiento a través de la experiencia y los estudios que Jung fue realizando sobre sí mismo y sobre los dibujos de sus pacientes a lo largo de varias décadas. La conferencia irá acompañada de diapositivas de varios de estos dibujos de mandalas.

Maria Mora Viñas es miembro de la Comunidad Alumni y es Licenciada en Filología Románica y Licenciada en Psicología por la Universidad de Valencia. Profesora de Secundaria y Bachillerato especialidad Inglés ejerciendo en diversos institutos de la Provincia de Valencia. Posteriormente habilitada como Psicopedagoga. Máster en Psicología Analítica por la Universidad Ramon Llull de Barcelona. Analista Junguiana por la Sociedad Española de Psicología Analítica y la IAAP (Asociación Internacional de Psicología Analítica. Ha publicado dos libros de psicología analítica: El Cáncer: un acercamiento simbólico, en editorial Fata Morgana (2028) y Introducción a la Psicología del Mandala, en editorial Bubok.(2022)