Observatori Cultural UV

CENTELLES: IMATGE, MEMÒRIA I ARXIU

Dimecres 14 de desembre, 18.00 hores

Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV

Intervé: Teresa Ferré Panisello. Professora associada de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

Presenta: Raúl Abeledo. Director acadèmic Observatori Cultural UV.

Modera: Eva Mañez. Fotoperiodista.

Amb la participació especial del fotògraf Sergi Centelles.

El valencià Agustí Centelles Ossó (1909-1985) és considerat un dels precursors del fotoperiodisme a Espanya. És autor d’algunes de les imatges més representatives de la Guerra Civil, així com el valuós testimoni que documenta durant el seu exili a França al camp de concentració de Bram, on va ser internat entre els mesos de març i setembre de 1939. El seu arxiu està compost per més de 10.000 fotografies i 5.600 negatius. Juntament amb la investigadora Teresa Ferré Panisello, que ha dedicat part de la seua producció acadèmica a l’obra d’Agustí Centelles, revisarem les repercussions del seu llegat i alguns capítols desconeguts de la vida del fotoperiodista, com la seua trajectòria en fotografia industrial i publicitària.

Sessió presencial Aula Magna, Centre Cultural La Nau. Inscripció necessària i gratuïta.

Més informació www.uv.es/observatoricultural

• Totes les activitats de l'Observatori Cultural UV compleixen les mesures de seguretat e higiene (protocol covid-19)

CENTELLES: IMAGEN, MEMORIA Y ARCHIVO

Miércoles 14 de diciembre, 18:00 horas

Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV

Interviene: Teresa Ferré Panisello. Profesora asociada de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

Presenta: Raúl Abeledo. Director académico Observatori Cultural UV.

Modera: Eva Mañez. Fotoperiodista.

Con la participación especial del fotógrafo Sergi Centelles.

El valenciano Agustí Centelle Ossó (1909-1985) es considerado uno de los precursores del fotoperiodismo en España. Son de su autoría algunas de las imágenes más representativas de la Guerra Civil, así como el valioso testimonio que documenta durante su exilio en Francia en el campo de concentración de Bram, donde estuvo interno entre marzo y septiembre de 1939. Su archivo está conformado por más de 10.000 fotografías y 5600 negativos. Junto a la investigadora Teresa Ferré Panisello, quien ha dedicado parte de su producción académica a la obra de Agustí Centelles, revisaremos las repercusiones de su legado y algunos capítulos desconocidos de la vida del fotoperiodista, como su trayectoria en fotografía industrial y publicitaria.

Sesión presencial Aula Magna, Centre Cultural La Nau. Inscripción necesaria y gratuita.

Más información www.uv.es/observatoricultural

• Todas las actividades del Observatorio Cultural UV cumplen las medidas de seguridad e higiene (protocolo Covid-19)
CENTELLES:  IMATGE, MEMÒRIA I ARXIU

Observatori Cultural de la Universitat de València