Observatori Cultural UV

Dijous 22 de setembre, 18.00 hores

Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV

Intervenen:

Elena Cánovas Vacas. Fundadora i directora de la Companyia Teatre YESES.

María Rufilanchas. Creadora de A las Olvidadas I fundadora de teta & teta.

Cristina Sampere Fernández. Directora Fundació Setba.

Modera: Pilar Almenar. Periodista, directora del projecte #Impresas.

Presenta: Ester Alba. Vicerectora de Cultura i Societat UV

Sessió presencial Aula Magna, Centre Cultural La Nau. Inscripció necessària i gratuïta.

Retransmissió en línia Canal YouTube Centre Cultural La Nau (sense inscripció): http://www.youtube.com/c/centreculturallanauuv

És sabut que l’art estimula el desenvolupament de la creativitat, que contribueix a reforçar l’autoestima i que pot arribar a complir una funció terapèutica. En contextos penitenciaris destaca la seua capacitat integradora, però la realització d’activitats artístiques amb persones privades de llibertat té desafiaments complexos: és capaç de modificar l’entorn carcerari? Com s’involucra el personal penitenciari en aquestes iniciatives? És efectiva la seua capacitat rehabilitadora? Com es materialitza la transformació social que jau darrere d’aquestes activitats? Per a conversar sobre aquestes i altres preguntes l´Observatori Cultural ha organitzat una taula redona integrada per dones que han liderat projectes artístics en centres penitenciaris en diferents llocs d’Espanya.

• Totes les activitats de l'Observatori Cultural UV compleixen les mesures de seguretat e higiene (protocol covid-19)

CULTURA EN LA PRISIÓN

Jueves 22 de septiembre, 18:00 horas.

Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV

Intervienen:

Elena Cánovas Vacas. Fundadora y directora de la Compañía Teatro YESES.

María Rufilanchas. Creadora de A las Olvidadas y fundadora de ‘teta & teta’.

Cristina Sampere Fernández. Directora Fundació Setba.

Modera: Pilar Almenar. Periodista, directora del proyecto #Impresas.

Presenta: Ester Alba. Vicerrectora de Cultura y Sociedad UV.

Sesión presencial Aula Magna, Centre Cultural La Nau. Inscripción necesaria y gratuita.

Retransmisión en línea Canal YouTube Centre Cultural La Nau (sin inscripción): http://www.youtube.com/c/centreculturallanauuv

Es sabido que el arte estimula el desarrollo de la creatividad, que colabora con reforzar la autoestima y que puede llegar a cumplir una función terapéutica. En contextos penitenciarios destaca su capacidad integradora, pero la realización de actividades artísticas con personas privadas de libertad tiene complejos desafíos: ¿Es capaz de modificar el entorno carcelario? ¿Cómo se involucra el personal penitenciario en esas inciativas? ¿Es efectiva su capacidad rehabilitadora? o ¿Cómo se materializa la transformación social que yace detrás de estas actividades? Para conversar en torno a estas y otras preguntas el Observatori Cultural ha organizado una mesa redonda intergada por mujeres que han liderado proyectos artísticos en centros penitenciarios en diferentes lugares de España.

• Todas las actividades del Observatorio Cultural UV cumplen las medidas de seguridad e higiene (protocolo Covid-19)

Observatori Cultural de la Universitat de València

Contacto Observatori Cultural UV