Observatori Cultural UV

14 Jun 18:00 PM - 20:30 PM @ Lanauuv

Contracultura i dissidències

Dimarts, 14 de juny, a les 18 hores.

Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV.

Intervenen:

Víctor M. Ramírez. Investigador de la memòria de la dissidència sexe-genèrica de Canàries.

Piro Subrat. Historiador.

Modera: Tony Ramos Murphy. Doctor en Sociologia i CEO de Culturalink.

Presenta: Raúl Abeledo. Director acadèmic Observatori Cultural UV

Sessió presencial Aula Magna, Centre Cultural La Nau. Inscripció necessària i gratuïta.

Retransmissió en línia Canal YouTube Centre Cultural La Nau (sense inscripció): http://www.youtube.com/c/centreculturallanauuv

Des de diferents perspectives històriques, Víctor M. Ramírez i Piro Subrat han centrat el seu treball com a investigadors en la promoció dels drets de les dissidències sexuals. Com es plantegen les dissidències sexuals i la qüestió del gènere des del context històric-polític espanyol? Quin paper van jugar els moviments socials i els partits polítics des de la Transició fins a l'actualitat? El pas de la repressió a la visibilització o del reconeixement a la mercantilització són temes que creuen les seues últimes publicacions sobre aquest assumpte: Invertidos y Rompepatrias. Marxismo, anarquismo y desobediencia sexual y de género en el Estado español (1868-1982) (Editorial Imperdible, 2019), de Piro Subrat, i Peligrosas y Revolucionarias. Las disidencias sexuales en Canarias durante el franquismo y la transición (Ed. Tamaimos, 2019), de Víctor M. Ramírez. El diàleg serà moderat per Tony Ramos Murphy, expert en polítiques culturals i gestor cultural amb més de dues dècades d'experiència.

• Totes les activitats de l'Observatori Cultural UV compleixen les mesures de seguretat e higiene (protocol covid-19)

Contracultura y disidencias

Martes, 14 de junio, a las 18 horas.

Aula Magna, Centre Cultural La Nau UV.

Intervienen:

Víctor M. Ramírez. Investigador de la memoria de la disidencia sexo-genérica de Canarias.

Piro Subrat. Historiador.

Modera: Tony Ramos Murphy. Doctor en Sociología y CEO de Culturalink.

Presenta: Raúl Abeledo. Director académico Observatorio Cultural UV

Sesión presencial Aula Magna, Centre Cultural La Nau. Inscripción necesaria y gratuita.

Retransmisión en línea Canal YouTube Centre Cultural La Nau (sin inscripción): http://www.youtube.com/c/centreculturallanauuv

Desde distintas perspectivas históricas, Víctor M. Ramírez y Piro Subrat han volcado su trabajo como investigadores hacia la promoción de los derechos de las disidencias sexuales. ¿Cómo se plantean las disidencias sexuales y la cuestión del género desde el contexto histórico-político español? ¿Qué papel jugaron los movimientos sociales y los partidos políticos desde la Transición hasta la actualidad? El paso de la represión a la visibilización o del reconocimiento a la mercantilización son temas que cruzan sus últimas publicaciones sobre este asunto: Invertidos y Rompepatrias. Marxismo, anarquismo y desobediencia sexual y de género en el Estado español (1868-1982) (Editorial Imperdible, 2019), de Piro Subrat, y Peligrosas y Revolucionarias. Las disidencias sexuales en Canarias durante el franquismo y la transición (Ed. Tamaimos, 2019), de Víctor M. Ramírez. El diálogo será moderado por Tony Ramos Murphy, experto en políticas culturales y gestor cultural con más de dos décadas de experiencia.

• Todas las actividades del Observatorio Cultural UV cumplen las medidas de seguridad e higiene (protocolo Covid-19)

Observatori Cultural de la Universitat de València

Contacto Observatori Cultural UV