AlumniUV

Despoblació a l'interior valencià. El projecte 'Rural 2050' i el cercador rural 'Bureales'

16 Dec 17:00 PM - 18:30 PM @ Online

Dimecres, 16 de desembre a les 17:00 hores. Imprescindible inscripció prèvia. La persona inscrita rebrà una invitació per correu electrònic per a accedir-hi a través de Google Meet. La conferencia online està organitzada pel col·lectiu AlumniUV i es gratuïta.

Aquesta es la primera proposta online del programa Alumni Comparteix, un programa que naix dels propis membres del Col·lectiu en un desig per oferir i compartir amb la resta d'aquells que hi formen part i a la societat en general, diferents estudis, investigacions i reflexions en diferents àmbits i que han anat adquirint al llarg de la seua vida professional i/o acadèmica. Alumni Comparteix es una iniciativa que vol posar en valor els antics alumnes de la Universitat de València.

El gran impacte que sobre tots nosaltres ha tingut la pandèmia del COVID-19, no oculta altres problemàtiques que estaven aconseguint gran visibilitat al nostre país en els últims anys com és el problema de la despoblació rural. El projecte Rural 2050 aborda aquesta problemàtica des d'una perspectiva multidisciplinària i independent. Aquest projecte està inspirat en diverses experiències com la desenvolupada pel Highlands Enterprise d'Escòcia, la més exitosa que coneguem en l'àmbit de la revitalització d'espais rurals deprimits.

D'altra banda, es presentarà el buscador de recursos rurals Bureales, una ferramenta sensible, respetuosa y útil per al món rural. Dins dels seus objectius està des de millorar el coneixement de recursos rurals, afavorir el fluxe de residents així com estudiar el perfil i preferències dels usuaris que el consulten.

El geògraf i educador ambiental Yann Javier Medina i Jose Francisco Soriano, Doctor en Economia per la Universitat de València i actual president de SECOT seran els encarregats de presentar-nos el seu treball dins del d'aquest ambit. Tots dos formen part de la Comunitat AlumniUV.

Miércoles, 16 de diciembre a las 17:00 horas. Imprescindible inscripción previa. La persona inscrita recibirá una invitación por correo electrónico para acceder a través de Google Meet. La conferencia online está organizada por el colectivo AlumniUV y es gratuita

Esta se la primera propuesta online del programa Alumni Comparteix, un programa que nace de los propios miembros del Colectivo en un deseo para ofrecer y compartir con el resto de aquellos que forman parte y a la sociedad en general, diferentes estudios, investigaciones y reflexiones en diferentes ámbitos y que han ido adquiriendo a lo largo de su vida profesional y/o acadèmica. Alumni Comparteix es una iniciativa que quiere posar en valor a los antiguos alumnos de la Universitat de València.

El gran impacto que sobre todos nosotros ha tenido la pandemia del COVID-19, no oculta otras problemáticas que estaban consiguiendo gran visibilidad en nuestro país en los últimos años como es el problema de la despoblación rural. El proyecto Rural 2050 aborda dicha problemática desde una perspectiva multidisciplinar e independiente. Este proyecto está inspirado en varias experiencias como la desarrollada por el Highlands Enterprise de Escocia, la más exitosa que conozcamos en el ámbito de la revitalización de espacios rurales deprimidos.

Por otro lado, se presentará el buscador de recursos rurales Bureales, una herramienta sensible, respetuosa y útil para el mundo rural. Dentro de sus objetivos está desde mejorar el conocimiento de recursos rurales, favorecer el flujo de residentes así como estudiar el perfil y preferencias de los usuarios que lo consultan.

El geógrafo y educador ambiental Yann Javier Medina y Jose Francisco Soriano, Doctor en Economía por la Universitat de València y actual presidente de SECOT serán los encargados de presentarnos su trabajo dentro de este ámbito. Los dos forman parte de la Comunidad AlumniUV

La COMUNITAT ALUMNIUV es una comunitat oberta a tots els antics alumnes de la Universitat de València i a la ciutadania en general. Una comunitat en al que podrás compartir aprenentatges i trovar a altres antics alumnes amb els mateixos interesos que tú. Una comunitat que et permetrà accedir a tota la informació sobre l'oferta cultural de la Universitat i a descomptes en una gran varietat de serveis. Descobreix al web, www.uv.es/alumniuv tot el que t’oferix la Universitat de València.
·
La COMUNIDAD ALUMNIUV es una comunidad abierta a todos los antiguos alumnos de la Universitat de València y a la ciudadanía en general. Una comunidad en al que podrás compartir aprendizajes y trovar a otros antiguos alumnos con los mismos intereses que tú. Una comunidad que te permitirá acceder a toda la información sobre la oferta cultural de la Universidad y a descuentos en una gran variedad de servicios. Descubre en el web, www.uv.es/alumniuv todo el que te ofrece la Universitat de València.

Contacto AlumniUV