Exposició "Regreso al eden" (Visita guiada)

07 Apr 17:00 PM - 18:00 PM @ Universitat, 2

Dijous, 7 d'abril de 17:00 a 18:00 hores. Imprescindible inscripció prèvia. La persona inscrita rebrà un correu electrònic amb la confirmació de la inscripció. S'ha d'acudir 10' abans de l'inici de l'activitat a la Consergeria de La Nau (C/Universitat, 2). Aquesta exposició està organitzada pel Centre Cultural La Nau i la visita serà guiada per una persona que forma part del Voluntariat Cultural de la UV. S'hauran de complir amb les mesures en matèria de salut pública vigents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació ocasionada per la COVID19.

Un viatge a la València de postguerra’, una exposició que aborda diferents aspectes de la ciutat i de la vida quotidiana durant els difícils anys del primer franquisme. Uns anys oblidats que van tindre una enorme influència a la València de hui. Paco Roca conta la història de sa mare, Antonia, i a través dels seus ulls dissecciona amb el seu llapis una societat que sobreviu sota el nou règim imposat després de la guerra. La mostra és una oportunitat per a conéixer aquells anys.

En aquest còmic, el dibuixant se submergeix, després de la pista de la seua mare a partir d'una fotografia, en una ciutat que revela amb rigor. ‘Regreso al Edén’ va molt més enllà del relat sobre una jove humil i el seu entorn familiar. L'escenari on discorre la narració, la ciutat sorgida de la dictadura es configura com a protagonista i compte la seua pròpia història silenciosa. Només cal detenir-se enfront de les diferents vinyetes d’exteriors i contemplar aquella urbs dels anys quaranta que apareix emmarcat als personatges.

Jueves, 7 de abril de 17:00 a 18:00 horas. Imprescindible inscripción previa. La persona inscrita recibirá un correo electrónico con la confirmación de la inscripción. Se debe acudir 10' antes del inicio de la actividad a la Consergería de La Nau (C/Universitat, 2). Esta exposición está organizada por el Centro Cultural La Nau i la visita será guiada por una persona que forma parte del Voluntariado Cultural de la UV. Se deberá cumplir con las medidas en materia de salud pública vigentes de la Conselleria de Sanitat Universal y Salut Pública en el ámbito de la Comunidad Valenciana, a consecuencia de la situación ocasionada por la COVID19

Un viaje en la València de posguerra’, una exposición que aborda diferentes aspectos de la ciudad y de la vida cotidiana durante los difíciles años del primer franquismo. Unos años olvidados que tuvieron una enorme influencia en la València de hoy. Paco Roca cuenta la historia de su madre, Antonia, y a través de sus ojos disecciona con su lápiz una sociedad que sobrevive bajo el nuevo régimen impuesto desprendido de la guerra. La muestra es una oportunidad para conocer aquellos años.

En este cómic, el dibujante se sumerge, después de la pista de su madre a partir de una fotografía, en una ciudad que revela con rigor. ‘Regreso al Edén’ va mucho más allá del relato sobre una joven humilde y su entorno familiar. El escenario donde discurre la narración, la ciudad surgida de la dictadura se configura como protagonista y cuenta su propia historia silenciosa. Solo hay que detenerse frente a las diferentes viñetas de exteriores y contemplar aquella urbe de los años cuarenta que aparece enmarcado a los personajes.