Presentació del llibre "Sierra y cal, un año en la aldea" (Alumni Comparteix)

28 Apr 17:30 PM - 18:30 PM @ Amadeo de Saboya, 4

Dijous, 28 d'abril de 17:00 a 18:30 hores. Imprescindible inscripció prèvia. La persona inscrita rebrà un correu electrònic amb una entrada amb un codi QR que haurà de presentar a l'entrada de l'activitat. S'ha d'acudir 10' abans de l'inici de l'activitat i es seguirà emprant la mascareta higiènica i gel hidroalcohòlic. La presentació serà en la seu de la Fundació General al carrer Amadeu de Savoia, 4-7ªplanta. S'hauran de complir amb les mesures en matèria de salut pública vigents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació ocasionada per la COVID19.

El llibre de poemes, "Sierra y cal, un año en la aldea", és el fidel reflex de les vivències tant socials com personals i íntimes del seu autor. Les històries, escenes, imatges i soliloquis que se succeeixen al llarg dels tres poemaris que componen l'obra, succeeixen tots, o quasi tots, en unes coordenades molt concretes, en un àmbit llargament somiat com el mateix autor confessa, ja siga de forma vetlada o explícita: la ruralitat profunda. No és fútil que tot tinga lloc durant un temps i una conjuntura convulsa tant cap a dintre (professional i afectivament) com cap a fora (pandèmia, crisi socioeconòmic-ecològic-civilizatoria...). El poemari El Tigre de Javalambre pot resultar, en una primera lectura, alguna cosa així com un èpic vers solt dins d'aquest conjunt líric. Potser no ho siga tant?

El geògraf i educador ambiental Yann Javier Medina va nàixer a Torrent en 1981. Després d'un fiasco universitari va començar prompte a treballar en hostaleria, indústria, assegurances… fins a aconseguir un treball en una cambra agrària local, la qual cosa li va permetre estar més en contacte amb la naturalesa. En 2007 va iniciar els seus estudis en la Facultat de Geografia de la Universitat de València, estudis que a la fi conclouria en 2013 en Valparaíso (Xile). Des de 2015 es dedica a l'estudi del medi rural i el desenvolupament de projectes relacionats amb l'educació ambiental, el turisme rural, la cultura i la formació. Des de 2019 resideix en el llogaret alponti de l'Almeza, comarca de la Regió muntanyenca (València), on treballa i desenvolupa projectes com Pobles Vius, Rutes d'Interpretació Paisatgística o el Museu d'Acció pel Medi Ambient (MAMA). Des de 2006, viatjar i cultivar la poesia són les passions a les quals es dedica quan té ocasió.

Jueves, 28 de abril de 17:00 a 18:30 horas. Imprescindible inscripción previa. La persona inscrita recibirá un correo electrónico con una entrada con un código QR que se deberá presentar a la entrada de la actividad. Se debe acudir 10' antes del inicio de la actividad y se seguirá utilizando la mascarilla higiénica y el gel hidroalcohólico. La presentación será en la sede de la Fundació General en la calle Amadeo de Saboya, 4-7ªplanta. Se tendrán que cumplir con las medidas en materia de salud pública vigentes de la Consellería de Sanidad Universal y Salud Pública en el ámbito de la Comunidad Valenciana, a consecuencia de la situación ocasionada por la COVID19.

El libro de poemas, Sierra y cal, un año en la aldea, es el fiel reflejo de las vivencias tanto sociales como personales e íntimas de su autor. Las historias, escenas, imágenes y soliloquios que se suceden a lo largo de los tres poemarios que componen la obra, suceden todos, o casi todos, en unas coordenadas muy concretas, en un ámbito largamente soñado como el mismo autor confiesa, ya sea de forma velada o explícita: la ruralidad profunda. No es baladí que todo tenga lugar durante un tiempo y una coyuntura convulsa tanto hacia adentro (profesional y afectivamente) como hacia afuera (pandemia, crisis socio-económico-ecológico-civilizatoria...). El poemario El Tigre de Javalambre puede resultar, en una primera lectura, algo así como un épico verso suelto dentro de este conjunto lírico. ¿Acaso no lo sea tanto?

El geógrafo y educador ambiental Yann Javier Medina nació en Torrent en 1981. Tras un fiasco universitario comenzó pronto a trabajar en hostelería, industria, seguros… hasta conseguir un trabajo en una cámara agraria local, lo que le permitió estar más en contacto con la naturaleza. En 2007 inició sus estudios en la Facultad de Geografía de la Universitat de València, estudios que al fin concluiría en 2013 en Valparaíso (Chile). Desde 2015 se dedica al estudio del medio rural y el desarrollo de proyectos relacionados con la educación ambiental, el turismo rural, la cultura y la formación. Desde 2019 reside en la aldea alpontina de La Almeza, comarca de La Serranía (Valencia), donde trabaja y desarrolla proyectos como Pobles Vius, Rutas de Interpretación Paisajística o el Museo de Acción por el Medio Ambiente (MAMA). Desde 2006, viajar y cultivar la poesía son las pasiones a las que se dedica en cuanto tiene ocasión.